Stressontlader in Corona-tijd

De online Stressontlader is geopend!
Hieronder lees je hoe en waarom je prima online stress kunt ontladen.
Wat heb je nodig?
Een camera met een goede internetverbinding met Skype of Zoom of een vergelijkbaar programma.
Voor ons gesprek is dat voldoende.
Als we met de TRE-methode aan de slag gaan heb je een (yoga)matje nodig en makkelijk zittende kleding.
Ook is het belangrijk dat ik jou – en jij mij goed kan zien (lichaam en gezicht) en goed kan blijven horen, ook als jij op de grond ligt. Ook dat kan met je telefoon, hoewel een laptop de voorkeur heeft. Maar het is handig als je van tevoren even goed kijkt waar je hem neer moet zetten zodat je goed zichtbaar bent. We bespreken dat natuurlijk!
 

De praktijk van Stressontlader is open!
Zowel de praktijk in Arnhem, als die in Lobith, zijn geopend. Zowel mijn coachings- als de TRE sessies zijn hands-off activiteiten.
We raken elkaar dus niet aan, en 1.5 meter afstand houden is geen punt. 
Vanzelfsprekend zijn de praktijken schoon en worden na ieder bezoek op essentiële punten extra gereinigd. 
Je kunt (doorgaans) parkeren op het terrein en komt verder niemand tegen. 


Maak een afspraak of bel voor de mogelijkheden en overleg met me als je vragen hebt!
Ook online doe ik een gratis kennismakingsgesprek van 30 minuten als je dat prettig vindt.

IK WIL EEN AFSPRAAK 


Een belangrijk element in de coaching van Stressontlader is (weer) ervaren dat en wat de wederkerige invloed is van stress op ons denken en ons lichaam.
 Vaak ervaren we stress omdat we ons zorgen maken en angsten voelen, die  eerder een gevolg zijn van onze onzekerheid of eerdere, nare ervaringen, in plaats van werkelijke, reële gevaren in het heden.
 
Maar nu is er opeens een heel reële dreiging heel dichtbij; een ziekte waarvan niet eens duidelijk is voor wie die dreiging het meest ernstig is. Dus voelen we allemaal angst; voor onze geliefden, voor onze kinderen, voor onszelf. 
En met alle gevolgen die Corona heeft op de economie, de dreiging van ons (financiële) voortbestaan zoals we dat gewend zijn.
Opeens is er werkelijk gevaar! Hoe gaan we daarmee om? 
 
Voor de een zal dat voelen alsof alle alarmbellen in je hoofd en in je lichaam afgaan. Dat het niet lukt om jezelf te kalmeren omdat er niets is om jezelf mee te kalmeren. Omdat je niet weet wanneer de dreiging afneemt, of alles verloren gaat en alle zekerheden opeens onder je voeten vandaan slaan?
Voor de ander kan het verschil in de beleving van stress tussen hoofd en lichaam zo groot zijn, dat het ons op het verkeerde been zet. 
Dat we denken dat het prima gaat, alles onder controle is, het gevaar realistisch beschouwd en gewogen.
Maar vaak zijn onze gedachten niet voldoende om ons lichaam te reguleren, of te doen ontspannen. Integendeel; onze gedachten zorgen ervoor dat we ons lichaam juist niet meer goed voelen, en de signalen die het afgeeft niet meer oppakken. De stress in ons lichaam heeft vrij spel, terwijl we die signalen met onze geest blokkeren. We verstarren en verstijven, terwijl we denken dat het prima gaat.
 
In alle gevallen is het mogelijk je lichaam en geest te kalmeren, juist omdat ze wederkerig invloed op elkaar hebben: een werkelijk ontspannen geest kan zorgen voor een ontspannen lichaam en een ontspannen(er) lichaam zorgt zeker voor een meer ontspannen geest.
Misschien ken je de uitdrukking, de geest is als een parachute? Als hij open is, werkt hij het beste.
Bij stress gaat ie dicht, maar bij kalmte gaat hij open. Dan wordt het ruim, is er licht en lucht en kun je weer helder denken.
 

Online sessies gaan prima. Je hebt nodig: een matje, ruimte om te liggen en tegen een muur te staan en een laptop (of telefoon) om jezelf te filmen.

Ik heb niet alle oplossingen voor je. Maar ik kan je wel helpen je parachute te openen. Zodat je zelf weer bij je eigen kennis kunt. Zodat je creatief kunt zijn, weer wat vertrouwen kunt hebben. Weer wat lucht hebt.
En dat kan prima online. Hoeveel sessies dat vraagt? Daar komen we achter, maar in principe kan een keer of 4 voldoende zijn.
Nogmaals, we pakken de dagelijkse stress aan. We bespreken jouw specifieke situatie en kwesties. TRE is een zelfhulp methode. Dus op den duur kun je daar zelf mee aan de slag.

Nu ik langer ervaring heb met online begeleiding, is mijn ervaring dat zelfs zwaarder trauma opgepakt kan worden tijdens online sessies. Dit zijn individuele, persoonlijke overwegingen. Dat kunnen we doen in goed overleg. Voel je vrij om contact met me op te nemen!

CONTACTFORMULIER IK WIL EEN AFSPRAAK